Van museum tot debattoernooi

Op het Ignatius houdt het niet op bij de lessen. Ook daarnaast kun je veel interessants meemaken en leren. We gaan bijvoorbeeld regelmatig de school uit naar musea en voorstellingen of voor onderzoek in de omgeving van de school. We doen ook al jaren mee met debattoernooien. Onze leerlingen komen dan vaak thuis met een prijs! Hiervoor hebben ze natuurlijk wel heel hard moeten oefenen.

Ben je sportief of creatief?

Ben je goed in muziek, dan wil je misschien wel meespelen in het orkest en optreden op onze muziekavonden en bij de vieringen. We organiseren ook sportdagen en doen mee aan een hockeytoernooi. Verder is er een enthousiaste toneelgroep, die elk jaar een grote voorstelling houdt. De leerlingen werken dan ook mee aan de decors, de kleding en de techniek. Heel spannend is de Schoolstrijd, waarin de eerste tot en met de vierde klassen het elk jaar tegen elkaar opnemen. Iedereen die dat wil, kan daar laten zien wat hij kan!

Meespelen en meezingen in de BOB & GRACE

We spelen muziekstukken uit pop, jazz, klassiek en wereldmuziek en natuurlijk treden we op bij de muziekavonden en de vieringen. Soms zijn we een echt groot orkest en dan weer een kleine band of klassiek kwartet. Met de aanwijzingen van de muziekdocenten kun je thuis al veel oefenen. We repeteren in de pauzes met kleine groepjes en wanneer de optredens er aan komen, repeteren we een paar keer op dinsdag na het mentoruur.

Sinterklaas

Ook de Sinterklaastijd is op onze school belangrijk. Via ons ‘Sint en Pieten Verhuurbureau’ (waarin je zelf kunt meedoen) zamelen we geld in voor goede doelen. Veel Amsterdamse gezinnen, crèches en scholen worden in die periode door ons bezocht.